پشتیبانی : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر از طریق تیکت 02176504009

0
0
0

تنظیمات قالب

         

پمپ 5 اسب استخری

موجود
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)
کد محصول :
برگشت به مجموعه: پمپ استخر
پمپ 5 اسب استخری
توضیحات

 

فروشگاه تاسیسات و تهویه آباک

 

پمپ استخر چیست؟

 

پمپ استخر، مهمترین بخش سیستم تصفیه استخر است و اگر نباشد پمپاژ آب به فیلتر صورت نخواهد گرفت؛ در نتیجه سیرکولاسیونی در کار نخواهد بود و آب استخر تصفیه نمی شود. وجود سیستم تصفیه به همراه یک پمپ استخر جزو لاینفک تمامی استخرها است. هر سیستم سیرکولاسیون استخری باید حداقل دارای فیلتر و پمپ باشد. پمپ با مکش آب از طریق اسکیمرهای استخر یا سرریز آب از حفره های دور استخر، آب را مکش می کند.

 

پمپ استخر باید در مدت زمان مشخصی تمامی آب استخر را تعویض کرده و آن را به فیلتر برساند و بعد از تصفیه، مجددا به استخر باز گرداند. وظیفه فیلتر استخر، تمیز کردن آب از اجسام ریز و برخی آلایندگی ها است. در نهایت، آب بعد از گذر از سایر بخش های سیستم تصفیه همچون کلرزن نمکی و دستگاه UV به وسیله جت ها به استخر بر می گردد. پمپ استخر از نظر هد یا دبی، ساختار قطعات، تفاوت آن با سایر پمپ ها و ظرفیت مناسب برای استخر اهمیت زیادی دارد

 

 

 

پمپ استخری چگونه کار می کند؟

 

پمپ استخر آب را از دو طریق اسکیمر یا سرریز مکش می کند. در روش اول، یک اسکیمر در سطح بالای قسمت عمیق استخر و یک دریچه مکش در عمیق ترین نقطه استخر نصب می شود تا آب را به سمت پمپ هدایت کنند. بهترین ارتفاع نصب پمپ پایین تر از ارتفاع دریچه مکش است زیرا با این کار دقیقا زیر مرکز ثقل استخر قرار گرفته و مکش به خوبی انجام می شود. این کار برای تامین فشار کافی آب ورودی به پمپ است. حدود ۸۰ درصد آب ورودی به پمپ از طریق دریچه مکش کف استخر و ۲۰ درصد مابقی از طریق استرینر تامین می شود.

 

یادآوری این نکته ضروری است که تدارک دیدن محل نصب پمپ در هنگام طراحی استخر حیاتی می باشد. به عبارت ساده تر، هنگامی که استخر طراحی و اجرا می شود باید چاه محل پمپ استخر نیز تعبیه گردد در غیر این صورت نمی توان پمپ را نصب کرد و در نهایت اجبارا باید از پمپ های مستغرق و یا جاروهای مخصوص استخر استفاده شود که آب استخر به جای هدایت به سیستم تصفیه دور ریخته می شود. معایب این کار زیاد است؛ علاوه بر هدر رفت آب، مصرف گاز، برق و مواد شیمیایی (کلر و اسید) بسیار بالا می رود. همچنین برای کار با جارو و پمپ مستغرق، به نیروی انسانی نیاز است و در نهایت عمر تجهیزات استخر پایین می آید. مزیت وجود پمپ به عنوان قلب سیرکولاسیون و تصفیه استخر، بی نیاز شدن از جاروهای استخری و لوازم نظافت استخر می باشد.

 

پس از انجام مکش، آب به درون پمپ و سبد استرینر هدایت می شود. سبد استرینر یکی از قطعات درون محفظه پمپ استخر است. درباره اجزا و قطعات اصلی پمپ استخر در ادامه توضیح خواهیم داد. آب درون پمپ از طریق پروانه و به واسطه نیروی گریز از مرکز به فیلتر هدایت می شود.