پشتیبانی : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر از طریق تیکت 02176504009

0
0
0

تنظیمات قالب

         

داکت اسپیلت 30 هزار ال جی

موجود تخفیف دار
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
26,000,000 تومان
80,000- تومان
25,920,000 تومان
کد محصول :
برگشت به مجموعه: تهویه مطبوع
داکت اسپیلت 30 هزار ال جی
توضیحات

داکت اسپلیت و هر آنچه در مورد آن باید بدانید

معرفی داکت اسپلیت

داکت اسپلیت چیست و چه کاربردی دارد؟ به کارگیری آن چه مزیت و معایبی می تواند داشته باشد؟ در  این بخش از مقاله در نظر داریم به طور کلی به به بررسی این اسپلیت پرداخته و اطلاعات مفیدی در مورد کارایی آن در اختیار شما قرار دهیم، با ما همراه باشید.

داکت اسپلیت در اصل نوعی سیستم گرمایشی و سرمایشی متداول و پیشرفته است که این روز ها به شکل افزاینده ای در حال گسترش می باشد. این سیستم تنظیم هوا با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد توانسته به سرعت در میان کاربران رواج یابد. داکت اسپلیت DuctSplit را شاید بتوان از جهاتی همانند اسپلیت معمولی (کولر گازی) دانست که البته تفاوت های بارزی نیز با آن دارد  و می تواند جایگزین مناسبی برای کولر گازی یا همان اسپلیت ها باشد.

تفاوت داکت اسپلیت و کولر گازی

داکت اسپلیت یا همان اسپلیت که از آن به عنوان کولر گازی نیز یاد می شود، به دلیل داشتن مزیت های فوق العاده توانسته جایگزین مناسبی برای محصولات هم رده و مشابه خود باشد. یکی از مهمترین تفاوت بین کولرهای گازی و داکت اسپلیت، یونیت داخلی آنها می باشد. یونیت داخلی برای کولرهای گازی به صورت دیواری و یا سقفی بوده، در حالیکه برای داکت اسپلیت به صورت توکار طراحی می شود. داکت اسپلیت ها در سیکل سرمایشی مشابه با کولرهای گازی عمل می کنند، در حالیکه در سیکل گرمایشی، مکانیسم متفاوتی دارند.

ساز و کار داکت اسپلیت به عنوان یک دستگاه گرمایشی به این صورت است که آب گرم به دست آمده از موتور خانه، به داخل کویل جریان می باید و در اثر آن کویل گرم شده و در اثر چرخش فن هواساز، گرمای موجود در آن به هوا منتقل شده و سبب گرم شدن محیط می شود. اگرچه این ساز و کار بسیار ساده به نظر میرسد ولی به منظور کارکرد صحیح آن باید از تجهیزات و قطعات با کیفیت استفاده شود. برای خرید داکت اسپلیت حتما فروشگاه و مراکز معتبر را هدف قرار دهید تا بتوانید از کیفیت محصول انتخاب شده، مطمئن باشید. سودجویان بسیاری هستند که به منظور فروش محصولات غیر اصل خود، هزینه های کمتری را پیشنهاد می دهند. هیچ ارزانی، بی دلیل نیست.

 

داکت اسپلیت

قیمت داکت اسپلیت

از داکت اسپلیت می توان در چه مکان هایی استفاده کرد ؟

داکت اسپلیت ها غالبا در محیط های بزرگ مانند فروشگاه ها و ادارات به کار برده می شوند. به این ترتیب که می توانند اتاق های یک مجموعه نسبتا بزرگ را در دمای یکسانی گرم یا سرد نگه دارند. اما از داکت اسپلیت هایی با ظرفیت پایین تر در خانه ها و مکان های کوچک تر نیز استفاده می شود. که البته مزایای خاص خود را دارد و در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

 

طرز کار داکت اسپلیت چگونه است؟

داکت اسپلیت در حقیقت از دو بخش اصلی کاندنسور و هواساز تشکیل شده که این دو بخش توسط لوله هایی از جنس مس به یکدیگر مرتبط هستند. یکی از تفاوت های اساسی داکت اسپلیت با اسپلیت معمولی در این است که یونیت داخلی یا همان هواساز در داکت اسپلیت ها به صورت توکار نصب می شود. یعنی بخش هواساز درون سقف کاذب قرار داده می شود و هوای گرم یا سرد از طریق کانال ها به اتاق ها انتقال می یابد. برای ایجاد هوای خنک ابتدا گاز مبرد در یونیت خارجی دستگاه خنک شده و پس از عبور از شیر انبساطی به یونیت داخلی انتقال می یابد. سپس گرمای محیط توسط کویل های یونیت داخلی گرفته شده و هوای سرد از طریق فن های نصب شده به اتاق ها ورود می کند. این فرایند تفاوت چندانی با پروسه اسپلیت های معمولی ندارد. اما برای ایجاد هوای گرم بر خلاف اسپلیت های ساده از انرژی برق و کمپرسور استفاده نمی شود. ایجاد گرما در داکت اسپلیت ها به کمک آب گرم رخ می دهد. به این شکل که آب گرم درون کویل ها باعث گرم شدن هوای درون یونیت داخلی شده و سپس هوای گرم توسط لوله ها به اتاق ها انتقال می یابد. در این فرایند، یونیت خارجی هیچ نقشی نداشته و عملا برای ایجاد گرما به آن نیازی نیست. این رویه به شکل قابل توجهی مصرف برق را در زمستان کاهش می دهد.

 

 

انواع  داکت اسپلیت

داکت اسپلیت  ها در انواع مختلف تولید می شود یک دسته بندی کلی باری این محصولات به صورت زیر است :

•           معمولی یا دور ثابت

•           اینورتر یا دور متغیر

•           تک فاز

•           سه فاز

در خرید این نوع از محصولات، فضای مد نظر را در اولویت قرار دهید زیرا اگر ظرفیت هی کمتری را برای فضاهای بزرگتر انتخاب کنید در این صورت نمی توانید از کارایی آنها بهره مند شوید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در انتخاب محصول می توانید با ما از طریق راه های ارتباطی موجود در تماس باشید. نصب و راه اندازی داکت اسپلیت باید با دقت کافی انجام شود زیرا یکی از مهمترین علل کارکرد نادرست این دستگاه ها به ایراد و خلل در نحوه ی اجرای آنها مربوط می شود. سقف های کاذب موجود در راهرو ها مناسب ترین مکان برای اجرا ی این دستگاه ها خواهد بود.

خرید داکت اسپلیت

مزایای خرید داکت اسپلیت (CONCEALED DUCT)

داکت اسپلیت ها نسبت به سایر وسایل گرمایشی و سرمایشی مزیت هایی دارند که آن ها را از چندین جهت برتری می دهد. برای مثال هزینه برق مصرفی این دستگاه ها نسبت به کولر های گازی یا اسپلیت بسیار پایین تر است. به علاوه شما با دارا بودن یک داکت اسپلیت می توانید تمامی اتاق های یک مجموعه را به طور همزمان هم دما کنید. اما در صورت استفاده از کولر های گازی یا اسپلیت عادی، برای هر اتاق نیاز به استفاده از یک دستگاه مجزا خواهید داشت. بنابراین یک سیستم داکت اسپلیت می تواند معادل با چند دستگاه اسپلیت عادی به شمار بیاید. علاوه بر مزایای گفته شده در این سیستم تهویه مطبوع لوله کشی به حداقل می رسد و این امر مزایای زیادی دارد. از جمله این که زمان عیب یابی و رفع نواقص دستگاه را به حداقل می رساند. به علاوه باعث کاهش هزینه ها شده و در افزایش زیبایی ظاهری نیز تاثیر چشمگیری خواهد داشت. از مزیت های دیگر این سیستم می توانیم به:

 

•           راه اندازی و نصب آسان

•           هزینه ی درخواستیی مناسب

•           کیفیت بالا

•           ظرفیت بیشتر

•           سیستم لوله کشی کمتر

•           عیب یابی آسان

•           مصرف انرژی کمتر

•           تامین هوای تازه

•           استفاده از تکنولوژی دور متغیر

•           فیلتر نمودن هوا

•           جدا کردن  هزینه شارژ برای ساختمان ها

•           کاهش رطوبت هوا

•           گرمایش مطبوع

 

هر یک از این مزیت ها می تواند گزینه ی مناسبی برای انتخاب این نوع از دستگاه ها در نظر گرفته شود. هر چه کیفیت داکت اسپلیت ها بیشتر باشد به مراتب مقدار ظرفیت آنها بیشتر شده و برای فضاهای بزرگ می تواند بسیار ایده آل باشند. در صورتی که در یک منطقه با محدودیت بسیار زیادی برای انرژی روبرو هستیم می توانیم با اطمینان بیشتر این نوع از دستگاه ها را انتخاب کنیم. زیرا به طور کلی داکت اسپلیت به گونه ای طراحی شده است که انرژی کمتری را برای رسیدن به دمای دلخواه مصرف می کند. صرفه جویی در انرژی می توند در مرحله ی بعدی از نظر مسائل زیست محیطی نیز بسیار مطلوب باشد.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.