پشتیبانی : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر از طریق تیکت 02176504009

0
0
0

تنظیمات قالب

         

چیلر 90 تن

موجود تخفیف دار
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
900,000,000 تومان
80,000- تومان
899,920,000 تومان
کد محصول :
برگشت به مجموعه: تهویه مطبوع
چیلر 90 تن
توضیحات

فروشگاه تاسیسات تهویه آباک

چیلر چیست و مزایا و معایب آنها نسبت به هم

 

انواع چیلر و مزایا و معایب آنها نسبت به هم، از لحاظ کارایی، تعمیر و نگهداری، بازده، آسیب پذیری های محیطی به چه صورت است و کدام یک مناسب و باصرفه تر است؟ در پاسخ به اینکه چیلر چیست باید گفت چیلر، به دستگاهی گفته می شود که سرما را تولید می کند و اساس کار اولیه چیلرها بر مبنای تبخیر سیالی است، که آن را سرد می نامند.به طور کلی چیلر دستگاهی است که بر اساس سیکل تبرید تراکم جذبی یا بخار، حرارت را از مایعی که معمولا آب می باشد، می زداید. از این مایع می توان به عنوان خنک کنندگی هوا و همچنین دستگاهها استفاده کرد و معمولا بصورت سیکل و در درون یک مبدل حرارتی جریان پیدا می کند. چیلر ها در ساختمان های بزرگ از جمله تجهیزات تولید سرما محسوب می شوند که با شناخت صحیح از این وسایل سرمایشی، می توان در میزان مصرف انرژی صرفه جویی داشت.

 

انواع چیلر

 

چیلر ها به دو دسته چیلر تراکمی و چیلر جذبی تقسیم می شوند. البته بعضی چیلر ها بر مبنای خنک کردن ماده مبرد است که به سه دسته هوا خنک و تبخیری و آب خنک تقسیم بندی می شوند. چیلر های تراکمی توسط انرژی الکتریکی و چیلر های جذبی توسط انرژی حرارتی سبب ایجاد سرما و برودت می شوند. در چیلر های تراکمی عمل تراکم گاز ابتدا در کمپرسور انجام می شود.

این گاز پس از وارد شدن به کندانسور بوسیله آب و یا هوای محیط خنک می گردد و سپس به مایع تبدیل می شود. این مایع با عبور کردن از لوله مویین یا شیر انبساط وارد اواپراتور (خنک کننده) می شود که در فشار کمتری قرار دارد و همین فشار است که باعث تبخیر مایع می گردد و در نتیجه مایع سرد کننده، از محیط خنک کننده، حرارت نهان تبخیر خود را می گیرد مواردی را که در ارتباط با خنک کننده می باشند را خنک می کند و در نهایت گاز ناشی از تبخیر، به کمپرسور منتقل می گردد.

 

چیلر تراکمی چیست

 

چیلر های تراکمی از چهار قسمت تشکیل شده است که شامل کندانسور و اواپراتور و شیر انبساط و کمپرسور می باشد. در اواپراتور مبرد به صورت مایع اشباع یا نزدیک به مایع اشباع در دمای پایین و فشار پایین وارد می شود وبا عمل گرفتن گرما از هوا یا آب(سیال ناقل) در همان فشار پایین به بخار تبدیل می شود. این گرما باید از مبرد جدا شود.

اساس  کار سیستم های تراکمی یا ضربه ای و همچنین جذبی ایجاد شرایطی می باشد که در آن امکان انتقال حرارت به محیط های اطراف ایجاد گردد. گرمای مبرد باید به این محیط ها منتقل گردد، در مورد نحوه کار و انواع چیلر تراکمی در مطالب بعدی توضیح بیشتری خواهیم داد. خب بعد از توضیح اینکه چیلر چیست و آشنایی با انواع آن، نوبت به آن رسیده است که مزایای چیلر جذبی را نسبت به چیلر تراکمی توضیح دهیم.

 

مزایای چیلر جذبی نسبت به چیلر تراکمی

 

صرفه جویی در مصرف انرژی 

صرفه جویی در هزینه تجهیزات برق اضطراری .

چیلر های جذبی باعث صرفه جویی در میزان هزینه اولیه مورد نیاز دیگ ها خواهد داشت 

بهبود راندمان دیگ ها در تابستان 

بازگشت سرمایه گذاری اولیه

کاهش میزان صدا و ارتعاشات

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.